مرغ مینا ماده پرورش دهنده خوبی برای جوجه هایش است. جوجه ها در روزهای اولیه با غذای هضم شده توسط ماده تغذیه میشوند. بنابراین بهتر است که به مقدار مناسب از غذاهای نرم و مقوی همچون تخم مرغ آب پز و غلات به مرغ مینا بدهید.

اگر جوجه های مرغ مینا از طرف والدین خود طرد شده باشند و یا از طریق دستگاه جوجه کشی به تولید جوجه های یک روزه مرغ مینا پرداخته اید، میبایست به صورت دستی جوجه ها را غذا داد. از آنجایی که چینه دان جوجه ها کوچک بوده و سیستم گوارشی آنها قدرت هضم مواد سخت را ندارد، تغذیه آنها متفاوت خواهد بود.

در هفته های اولیه جوجه ها باید هر دو ساعت و حداکثر هر سه ساعت یکبار با غذای نرم و آبکی تغذیه شوند. همچنین غذا باید کمی گرم باشد. بهترین غذا برای جوجه ها، غذای کودک و یا سرلاک و تخم مرغ آب پز می باشد. همچنین می توانید با مخلوط کردن مقادیر مساوی برنج قهوه ای پخته شده و جو دوسر تهیه شده برای نوزادان دستور العمل مغذی بعنوان جایگزین غذای اصلی برای جوجه ها تهیه کنید.

برای غذا دادن به جوجه ها باید از سرنگ کوچک استفاده کنید. جوجه مرغ مینا ریز بوده و در عین حال آسیب پذیر می باشد. بهتر است جوجه ها در یک محل گرم با دمای 32 الی 34 درجه سانتی گراد نگه داری شوند. همچنین قبل از غذا دادن به جوجه ها حتما سرنگ و دیگر وسایل مورد استفاده را ضدعفونی و تمیز کنید. تا رسیدن به دمای 25 درجه هر هفته 2 الی 3 درجه دمای محل نگه داری جوجه ها را کاهش دهید.

همچنین بهتر است برای جوجه ها یک جعبه کوچک تهیه کنید. کف آن را با یک پارچه نرم بپوشانید. هر 30 دقیقه قبل از طلوع آفتاب تا حدود ساعت 10 شب جوجه ها باید تغذیه شوند. جوجه مرغ مینا نیازی به تغذیه در طول شب ندارد اما باید سریع در هنگام سحر تغذیه شود.

هنگامی که پرنده به سن 3 هفتگی رسید، غذای دستی را به هر سه الی چهار ساعت یکبار کاهش دهید و شروع به تیکه های میوه رنده شده و یا خرد شده به او نمایید.

در هفته های اولیه جوجه ها باید هر دو ساعت و حداکثر هر سه ساعت یکبار با غذای نرم و آبکی تغذیه شوند. همچنین غذا باید کمی گرم باشد. بهترین غذا برای جوجه ها، غذای کودک و یا سرلاک و تخم مرغ آب پز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید این محصول ارزنده (خوراک مرغ مینا) با شماره تلفن 02644232345 و 02644232346 تماس حاصل بفرمایید.

 

 
  • 1277
برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *